У циљу унапређења квалитета васпитно-образовног рада, врши се самовредновање рада школе. Самовредовање подразумева процену квалитета рада школе, као систем унутрашњег осигурања и унапређења квалитета рада. Врши се према Правилнику о стандардима квалитета рада установе и вреднује се шест области: програмирање, планирање и извештавање, настава и учење, образовна постигнућа ученика, подршка ученицима, етос и организација рада школе, управљање људским и материјалним ресурсима. Сваке године вреднује се друга област.
Чланови Тима за школску 2024/2025. годину:
1. Сузана Николић, педагог – координатор
2. Биљана Благојевић, директор
3. Александар Лалевић, наставник математике
4. Маријана Михајловић, наставник разредне наставе
5. Милица Стеванић, наставник разредне наставе
6. Тамара Трифуновић Живковић, наставник српског језика и књижевности
7. Ђурђа Стевановић, члан Ученичког парламента
8. Јана Карабасил, члан Ученичког парламента
9. Јелена Анђелковић, представник родитеља
10. Горан Клемчић, представник локалне заједнице
Циљ самовредновања
Процена ефекта активности наставника на постигнућа ученика у смислу развијања функционалних знања и компетенција.
Предмет самовредновања
Област: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
СТАНДАРДИ ВРЕДНОВАЊА | ПОКАЗАТЕЉИ |
НАСТАВНИК ЕФИКАСНО УПРАВЉА ПРОЦЕСОМ УЧЕЊА НА ЧАСУ |
2.1.1. Ученику су jасни циљеви часа/исходи учења и зашто то што jе планирано треба да научи. 2.1.2. Ученик разуме обjашњења, упутства и кључне поjмовe. 2.1.3. Наставник успешно структурира и повезуjе делове часа користећи различите методе (облике рада, технике, поступке…), односно спроводи обуку у оквиру занимања/профила у складу са специфичним захтевима радног процеса. 2.1.4. Наставник поступно поставља питања/задатке/захтеве различитог нивоа сложености. 2.1.5. Наставник усмерава интеракциjу међу ученицима тако да jе она у функциjи учења (користи питања, идеjе, коментаре ученика, подстиче вршњачко учење). 2.1.6. Наставник функционално користи постоjећа наставна средства и ученицима доступне изворе знања. |
НАСТАВНИК ПРИЛАГОЂАВА РАД НА ЧАСУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНИМ ПОТРЕБАМА УЧЕНИКА |
2.2.1. Наставник прилагођава захтеве могућностима сваког ученика.2.2.2. Наставник прилагођава начин рада и наставни материjал индивидуалним карактеристикама сваког ученика. 2.2.3. Наставник посвећуjе време и пажњу сваком ученику у складу са његовим образовним и васпитним потребама. 2.2.4. Наставник примењуjе специфичне задатке/активности/материjале на основу ИОП-а и плана индивидуализациjе. 2.2.5. Ученици коjима jе потребна додатна подршка учествуjу у заjедничким активностима коjима се подстиче њихов напредак и интеракциjа са другим ученицима. 2.2.6. Наставник прилагођава темпо рада различитим образовним и васпитним потребама ученика. |
УЧЕНИЦИ СТИЧУ ЗНАЊА, УСВАJАJУ ВРЕДНОСТИ, РАЗВИJАJУ ВЕШТИНЕ И КОМПЕТЕНЦИJЕ НА ЧАСУ |
2.3.1. Активности/радови ученика показуjу да су разумели предмет учења на часу, умеjу да примене научено и образложе како су дошли до решења. 2.3.2. Ученик повезуjе предмет учења са претходно наученим у различитим областима, професионалном праксом и свакодневним животом. 2.3.3. Ученик прикупља, критички процењуjе и анализира идеjе, одговоре и решења. 2.3.4. Ученик излаже своjе идеjе и износи оригинална и креативна решења. 2.3.5. Ученик примењуjе повратну информациjу да реши задатак/унапреди учење. 2.3.6. Ученик планира, реализуjе и вреднуjе проjекат у настави самостално или уз помоћ наставника |
УЧЕНИЦИ СТИЧУ ЗНАЊА, УСВАJАJУ ВРЕДНОСТИ, РАЗВИJАJУ ВЕШТИНЕ И КОМПЕТЕНЦИJЕ НА ЧАСУ |
2.4.1. Наставник формативно и сумативно оцењуjе у складу са прописима, укључуjући и оцењивање оног што су ученици приказали током рада на пракси* (пракса ученика у средњоj стручноj школи). 2.4.2. Ученику су jасни критериjуми вредновања. 2.4.3. Наставник даjе потпуну и разумљиву повратну информациjу ученицима о њиховом раду, укључуjући и jасне препоруке о наредним корацима. 2.4.4. Ученик поставља себи циљеве у учењу. 2.4.5. Ученик уме критички да процени своj напредак и напредак осталих ученика |
СВАКИ УЧЕНИК ИМА ПРИЛИКУ ДА БУДЕ УСПЕШАН |
2.5.1. Наставник/инструктор практичне наставе и ученици се међусобно уважаваjу, наставник/инструктор практичне наставе подстиче ученике на међусобно уважавање и на конструктиван начин успоставља и одржава дисциплину у складу са договореним правилима. 2.5.2. Наставник користи разноврсне поступке за мотивисање ученика уважаваjући њихове различитости и претходна постигнућа. 2.5.3. Наставник подстиче интелектуалну радозналост и слободно изношење мишљења. 2.5.4. Ученик има могућност избора у вези са начином обраде теме, обликом рада или материjала. 2.5.5. Наставник показуjе поверење у могућности ученика и има позитивна очекивања у погледу успеха. |
План и програм рада
Акциони план за школску 2024/2025. годину
Циљ: Унапређење школске документације ради ефикасније анализе и извештавања
Акциони план је сачињен на основу резултата самовредновања школске 2023/2024. године
Правилник о стандардима квалитета рада установе
извештај о самовредновању 2018/2019.
извештај о самовредновању 2019/2020.
извештај о самовредновању 2020/2021.
извештај о самовредновању 2022/2023.